Jos päättämisen valta mulla ois, kaikki silloin toisin olla vois. Maailmasta sodat kaikki kieltäisin, rauhallisemmaksi sit paikan tän mieltäisin. Sovussa olis kaikkien helpompi elämäänsä täällä eteenpäin viedä, toiveunta? eihän sitä koskaan tiedä.

Vaikka iältäni alan olla jo harmaahapsi, käyttäydyn silti välillä kuin lapsi. Leluja, makeaa itselleni haluan, joskus jopa jotain kiellettyä kaluan. Luoteeltani edelleen on vapaa ja villi, niinkuin olisin pahempikin pojan killi.

Minäkin olen melkoinen herkkusuu, maistuu muukin kuin pelkkä luu. Mulle kelpaa herkut kaikenlaiset, ei ole väliä onko makeat vai suolaiset. Joskus pitää koiramaisia keinoja käyttää, pitää hellästi tassuttaa ja suloiselta näyttää.

Innoissaan he metsään ryntää, kaatuu, kompuroi, kuonoillaan maata kyntää. Kauhistus kukaan toivottavasti nähnyt ei, liika vauhti jalat alta vei. Äkkiä pitää pystyyn ponnistaa, ensi kerralla ehkä paremmin onnistaa. Ei haittaa meitä pikku lipat, niin hauskat on nämä kaveri hipat.

Mua on tänään aprillattu, olis muka mulle paistia grillattu. Tämän vielä kostan, tassut pöydälle nostan. Pöydästä herkut suuhuni joutuu, henkilökunnan tappioksi tilanne koituu.

Luontoon heitetty myrkytetty makupala, tekona on sairaan katala. Mitä liikkuu sellaisen ihmisen päässä, lienee sillä olevan aivot jäässä. Jos lemmikkejä toisten ei voi sietää, yksi asia olisi hyvä tietää. Jokainen koira on jollekin rakas, joka lenkiltä sitä kotiin odotetaan takas.

Elämään joskus huono päivä osuu, ei auta silloin turhaan hosuu. Jokunen huonokin hetki sekaan mahtuu, ei sille mitään voi niin vaan tapahtuu. Hyviin hetkiin kannattaa sun siis satsata, huonoja hetkiä vastaan täysillä matsata.

Turha mua mihinkään muottiin on asettaa, tietty kaavamaisuus vain suotta masentaa. Järki ja ajatus ei ehkä aina oo mukana, virheitä joitain on mulla myös toki takana. Mitään silti teoistani halua en katua, elämä kun ei ole mitään satua.

Nyt tekis mieli suuttua, henkilökunta meinaa sohvalle juuttua. Televisioo silmät kierossa vahtaa, naamakirjasta kyttää kuka päivityksistä tykätä mahtaa. Koiria otetaan joka tupaan, hoidan ne kyllä lupaan. Yhdessä siis muistakaa myös touhuta, ettei tarvi tästä asiasta enemmän mouhuta.