Pikku hiljaa jo talven selkä taipuu,setteriin iskee kevään kaipuu. Vaikka tassujen alla on vielä maa luminen ja jäinen, huomaat kyllä on ilma jo keväinen. Talvesta paljon hyviä muistoja jää, silti mukavampi on keväinen ja varsinkin kesä sää.

 
Jos elämässä tylsää on sulla, sen poistamiseen neuvo yks on mulla. Elämääsi setteri sä hanki, et enää oo sä tylsyyden vanki. Elämääsi tulee vauhtia ja vaaraa, on kuin ajaisit sä jarrutonta kaaraa. Vaikka touhuissa sen ei aina oo järkee, varma oon se sun sydämen särkee.
 
Metsässä lenkillä henkilökunnan mä hukkasin, etsiessä heitä kylmää hikeä melkein mä pukkasin. Henkilökunta kauhuissaan huusi mun nimeä, rupesi isännän äänikin olemaan jo kimeä. Yhden kysymyksen tahdon mä nyt kysyä, eikö siellä lenkillä tarkkana vois hetken pysyä. Pitääkö mukaan laittaa vilkkuvat valot ja kello äänekäs, oho taisin olla mä nyt vähän nenäkäs.
 
On kuukauden nimi nyt maalis, tyttöjen perään karkaa setteri pojan ajatukset kaalis. Ulkona lukea saa viestejä puoli rivoja, vanhan miehen mielestä varsin kivoja. Kevään tulo tytöt huumaa, pojat tuntee oloa kuumaa. Herrasmies silti pitää olla, kylmänä pitää oma polla. Hyvää kevään odotusta 
 
Koira jos sulla on huushollissa, siivous into ei aina voi soida mollissa. Sotkua välillä aikaan mä saan, sen siivoomista tuskin mä kanssasi jaan. Vaikka tassuissa välillä sisälle tuon mä multaa, on sydän mun silti täyttää kultaa.