Lämpömittari sahaa ylös ja alas, jos ulos en pääse on kohta kuin valas. Kilot myös setteri Urhoon tarttuu, turha silloin on tsiigailla narttuu. Ulkonäkö on mullekin tärkeää, en tiedä onks siinä järkee.

Välillä kylmää välillä räntää, setteri kelillä kun kelillä ulos säntää. Ei haittaa mua vaihtuvuus kelin, välillä heitän mä vaikka ulkona selin. Ulkoilu vaan on suurta juhlaa, miksi siis sisällä aikaa tuhlaa.

Lumi paakkuja välillä tassuihin kertyy, kierroksia lisää vanhakin vertyy. Ihmiset suojaa kylmää vaatteilla, koirat lämpöisillä aatteilla. Pakkasta turha on pelätä, iloisella mielellä se selätä.

Välillä kylmää välillä räntää, setteri kelillä kun kelillä ulos säntää. Ei haittaa mua vaihtuvuus kelin, välillä heitän mä vaikka ulkona selin. Ulkoilu vaan on suurta juhlaa, miksi siis sisällä aikaa tuhlaa.

Usko pois talvi ei ikuisuuksia kestä, vielä tulee aika kun tarvii tassuja pestä. Nauti siis kylmissä hetkistä, lumisen maiseman suomista retkistä. Kevät aikanaan talven voittaa, sen jälkeen kesä koittaa.

Välillä kylmää välillä räntää, setteri kelillä kun kelillä ulos säntää. Ei haittaa mua vaihtuvuus kelin, välillä heitän mä vaikka ulkona selin. Ulkoilu vaan on suurta juhlaa, miksi siis sisällä aikaa tuhlaa.